16" Transporterbuss säljes

HemForumsTräffpunktKöp&Sälj16" Transporterbuss säljes

Detta ämne innehåller 6 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av  nogger 2 dagar, 20 timmar sedan.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare

Perra
    Member

Nån som behöver ett projekt?

nogger
    Moderator

Hej Perra,

har du en bild så man kan få en ungefär uppfattning om hur mycket ‘projekt’ det är?

/Dawid

Fredrik
    Member

Hej Perra,

har du en bild så man kan få en ungefär uppfattning om hur mycket ‘projekt’ det är?

/Dawid

Det är väl hans gröna tror jag???

Perras Buss Grön Syncro 16"

//Fredrik

Harry
    Member

Stämmer det att det är den gröna och hur mycket “projekt” är det som sagt?

Perra
    Member

Ja det är den gröna som Fredrik länkade.
    Det är en VW T3 Harry jag har aldrig varit med om att det inte har varit ett projekt att äga en T3a och jag har varit med buss i drygt 11a år nu och är väll inne på min 7 T3a…

Jag har inte tid för bussen, diffarna har “fastnat”, kopplings cylindern hängde sig totalt och behöver bytas, oljetrycket i blocket, den lägre givaren har buggat ur/ eller så fick jag nått B exemplar från mekonomen (putvi! aldrig mer, endast autoexperten nu för tiden) så det har jag kopplat bort. läcker även kylvatten har jag sett på golvet i garaget då jag skulle ut och motionera den…

En drivknut bak börjar gå tort pga trasig damask…
    Takluckan behöver tätas…

Har säkert glömt något…
    Ingen jättebrådska att sälja men alltså sen jag köpte den här bilen har jag säkert fått 20 förfrågningar från människor som vill köpa den.
    Därför aoutar jag den nu till folk som har visat intresse. den är till salu om jag får bra betalt för den, annars får den väll stå tills orken infinner sig igen…
    Men jag har börjat ifrågasätta mig själv varför jag lägger ned så mycket tid, energi och pengar på dom här asen till bilar som jag inte kan sluta älska och fascineras av, körde 300 mil under semestern i en 5petad 112 caravelle med Reimo inredning och det gick asbra.
    Måste jag verkligen ha en 16″ i mitt liv…
    Kommer jag någonsin bli klar med den och komma iväg på fisketurer i offroad i Värmland/dalarna/norrland som har varit planen sen jag köpte den för typ 4 år sedan…

Inbyten + pengar emellan kan även vara intressant…

Men allvarligt.
    Jag svarar i tråden för samma frågor lär upprepas…
    Nej, det finns inget pris som jag har satt på den, men ja, dom växer inte på träd, speciellt inte i detta skicket…
    Men i slutändan är aldrig någonting mer värt än vad någon annan är villig att betala vid det givna tillfället.
    Så det här skulle man väll då kunna betrakta som en undersökning huruvida detta är “det rätta tillfället” eller inte…
    Nej jag har inte bråttom, då skulle jag väll inte köra T3a? :O 😉 😛

Harry
    Member

Häromdagen tog jag min syncro doka till jobbet. Tänkte lite på att vad skönt att slippa höra knäppande drivknutar fram när nu kardanen är borta pga pulvriserat (ganska nytt, 100 mil) knutkors. Drivaxlar fram ska bytas tillsammans med främre hjullager när jag får “tid”. Då ska jag även svetsa lite i tröskeln och fixa det rost skadade chassinumret. Plötsligt går den tidigare svampiga kopplingspedalen i golvet och stannar där. Rullar ur rondellen och stannar på en trottoar för att ringa bogserhjälp. När jag kliver ur bilen rinner det kylarvätska från motorn (fördelningsblock till främre rör sprucket), syncrona haverier härligt.

Nu har jag fått hjälp att renovera kopplingspedaljäkeln, som inte sitter lättåtkomlig. Uppfräst hål i pedal, PEEK-bussning och rostfri sprint. Nu ska bara eländet tillbaka under instrumentbrädan, kylsystemet tätas och sen kan jag köra hem den från jobbet igen.

Visst verkar det vara evigt jobb med dessa Puch-byggen men häftiga är de. Vart står den läckra gröna bilen? Jag har väl inte fullt mandat för inköp men sugen är jag.

nogger
    Moderator

… syncrona haverier härligt.

Verkar ju nästan som att Syncron ville säga dig något där med kopplingspedalen.  🙂 Tur i oturen att inte motorn hann gå varm p.g.a. felet med kopplingspedalen.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.