LT40 4×4 -88 tankar kring denna

HemForumsTräffpunktÖvrigtLT40 4×4 -88 tankar kring denna

Detta ämne innehåller 6 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av  alidhojd 3 år, 3 månader sedan.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #3137

    alidhojd
    Deltagare

    Hittade ett projekt i helgen, det är en LT40 4×4 buss/skåp.
    Det är en bensinare men den är urplocklad och en dieselkonvertering påbörjad. Det har tydligen stannat vid avgas och soppaledningar men den ska enligt ägaren sitta på plats!? Har inte inspektera så nogrant. Den har samtliga diffar men kräver c-kort(som jag inte har). Vikten ska vara runt ~3 så den kanske går att regga om!?
    Vad gör jag med en sån här best? Behåller? Är det något värde i dom?
    Om jag skulle bygga inredning och renovera, får jag tillbaka pengarna??

    Någon som har info om det här monstret?

    Nils
    - 1990 2,2 magnum dubbelhytt - vardagsbilen -
    - 1986 motorlös dubbelhytt syncro - projektet -
    - 1986 2,1 enkelhytt- reservdelsliket -

    #3138

    Hero
    Deltagare

    åååå SPANNEND!

    Vad jag sett från auktioner så verkar det inte finns överdrivet stort intresse för dom pengamässigt, men å andra sidan var det väl samma sak om T3orna för några år sedan. O du ser ju hur det är nu. Plötsligt verkar hela Boxerville vilja köpa T3or….
    Att det man måste ha C-kort kanske har något att göra med att de inte är så intressanta. Än!

    Måste undersöka mer om man kan regga ner den till lätt!
    Nackdelen, som Sebbe en gång berättade för mig, är väl reservdelarna bara. Men faaaan vad balla dom är!
    campervanculture hade några vänner till dom som körde en för nått år sedan. såldes via deras hemsida också.

    Vet inte vad du har för kapital och möjligheter att meka, (och hur pass illa däran den är) men det kan bli ett riktigt häftigt projekt, och sen har du en buss av värdighet 😉 bara att googla lt syncro får du upp en väldans massa smaskiga bilder..

    #3139

    Hero
    Deltagare

    Lärde mig något nytt från Wikipedia precis.. 😛 Numret ska visst symbolisera “totalvikten av bilen”
    Så då blir det 4ton då.
    För att regga den som lätt lastbil måste du, som du vet, ner till en totalvikt på 3.5.

    #3145

    nogger
    Moderator

    De där stora LT:arna är rätt häftiga! Om du har möjlighet, så gör i ordning och behåll den, tycker jag. Kan bli ett bra komplement till dubbelhytten kanske? De är ju lite större och lite mindre smidigare än en T3:a. Om detta spelar någon roll, beror ju på hur man eventuellt tänker resa/ använda den.

    Inte riktigt så trevligt med motorn mellan framsätena, kanske. Men motorn fram borde ju medföra ett större urval av motorer och drivlinor för konvertering, om man tänker på sådant.

    #3157

    Sebastian
    Moderator

    Köp och fixa en projekttråd så tar jag fram popcornen så länge! 😀
    Annars är det väl som Henke skriver, dom verkar inte betinga sådär väldigt mycket pengar om dom inte är i extremt fint skick osv.
    Häftiga bilar hur som helst. Ställer lite krav på garage om man inte som jag gillar gräsmattor bara 😛

    #3174

    Hero
    Deltagare

    http://www.ebay.de/itm/141829247967?redirect=mobile

    Får se om det funkar att länka från mobilen. Fortfarande ett jäkla meck när man kommer in på mobilsajter.. -.-

    #3277

    alidhojd
    Deltagare

    Den får stå kvar där den står till våren, ska forska lite mer…
    killen skulle höra av sig om något förändras, jag har första tjing!

    Nils
    - 1990 2,2 magnum dubbelhytt - vardagsbilen -
    - 1986 motorlös dubbelhytt syncro - projektet -
    - 1986 2,1 enkelhytt- reservdelsliket -

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.